این مقاله در شماره 4 رم مجله شش و بش چاپ شده است .
خب بحث این جلسه در مورد بازی تاس جفت 3 در موقعیت بالا است , حرکات زیادی برای انجام دادن داریم اما مهم این هست که شما بهترین و موثرترین انتخاب رو داشته باشید.
شما نیازدارید (باید) تا به همه ارزش و اهمیتی که بواسطه این تاس خوب بدست آورده اید پی ببرید چراکه در پرتاب های بعدی ممکنه تاس با شما مهربان نباشه.شما سریعا میتوانید بدون زدن مهره سیاه ، بازی رو که منجر به خونه گرفتن در خانه و یا جایی دیگر میشود را انجام دهید .البته پل ماگریل در بحث " بازی ایمن در مقابل بازی جسورانه" معیارهایی را برای حالاتی که بطور حتمی باید بزنید ارائه کرده است.
بطور خلاصه آنچه که ماگریل به ما میگوید این است که اینجا شجاعانه باید بازی کرد زیرا شما یک جفت از خونه هایتان را بسته اید(خانه شماره 3)و همچنین شما حرکات بیشتری قبل از نوبت بازی او دارید یعنی ( 3-3-3-3)
اغلب از midpoint یعنی خانه شماره 13 به خانه شماره 7 که bar point نامیده میشود حمله میکنند و حرکت 13/7(2) را بازی میکنند.
این بازی خیلی بدی نیست که شما اینجا انجام بدهید و به وضوح از بازی کردن با مهرهای عقبتان در زمین حریف ( مهرهای خانه 24 که در اصطلاح back men گفته میشود) بهتر است. زیرا که آنها اولویت شما محسوب نمیشوند , اما این بازی هنوز هم صحیح نیست زیرا زمانی قانع کننده است که ماکسیمم اکوییتی ای که در این پرتاب در دسترس است را دارا باشد که این حرکت مقدار اکوویتی کمتر ی دارد.
شما باید یک حمله بزرگ داشته باشید و همچنین میبایست به بهترین نحو نیزاز تاستان استفاده کنید . پس بعد از زدن تک حریف در خانه بارپوینت یعنی 7/13 شما باید دو تا از 3 ها را به شکل 8/5(2) بازی کنید که سبب افزایش قدرت شما در خانه هایتان میشود و به شما اجازه میدهد تا در صورت زدن مهره سیاه و عدم برگشت آن به بازی دوبل دهید .
توجه داشته باشید گرفتن بار پوینت (خانه شماره 7) به جای خونه 5 (خانه افشار) به حریف شما فرصت بیشتری برای داشتن حاشیه امن میدهد و همچنین قدرت پشتیبانی کمتری را در حرکت بعد به شما میدهد .
دلیل دیگری که شما باید خونه افشار را سریع تر از بار پوینت بگیرید این است که شما پیش از این 3 خونه ی 3 و6و8 را جفت دارید و بستن خونه افشار به شما این امکان رو میده تا یک بلوک تحمیلی و یا prime (شش در) در مقابل حریفتان ایجاد کنید .
در حرکت فوق اگر حریف شما بیرون بماند و یا در خانه بدی بنشیند , شما میتوانید دوبل دهید و حریفتان تمایل به رد کردن آن خواهد داشت.
اگر شما پیش از این خونه افشار را بسته بودید دیگر نیازی نبود با بستن خونه 3 در خانه و زدن تک مهره سیاه در بارپوینت بود7/13 و (2)* 3/ 6 به پوزیشن فوق خودتان را برسانید بلکه حرکت مناسب تغییر میکرد و آن 13/7*(2) و زدن و بستن خونه بار پوینت (خانه 7) بود.
بنابراین اینجا نیز بهترین حرکت که بالاترین اکوییتی را داشته باشد پیشنهاد میکنیم که همان (2)5/ 8 و 7/13 است.
مترجم : فرهاد از تیم ترجمه مجله شش و بش