loading...
مجله تخته نرد شش و بش
soltan_nard بازدید : 581 نظرات (0)

برای اینکه بتونم هر روز در محل کارم حاضر بشوم هر روز مجبور بودم از خیابانی  به نسبت بلند عبور کنم. خیلی شبیه خیابانی بود که من دوران کودکی ام را انجا سپری کرده بودم . خیابان  kingsmade  که خیلی دوستش داشتم . همینطور که قدم میزدم به یاد دوست قدیمی ام هال موسر و اولین روزهایی که تخته نرد را یاد گرفتم افتادم آنجا بود که به فکرم خطور کرد :
پیدا کردن حرکتی برای یک موقغیت استثنایی
قطاری از افکار به مغزم هحوم آوردند .
درکنار راه حلی منطقی ؛ دنبال یک جرکت جدید  هیجانی بودم . ( مثل این بود که من عاشق همسرم هستم ؛ اما او در رویاهای رنگ پریده خودش به دنبال ستاره های کودکی اش میگشت و من را فراموش میکرد )
دانمارکی ها در این نوع حرکات استاد هستند . آنها بازی را با یک مهره آنقدر معطل نگه میدارند تا یک جرکت ناگهانی پیدا کنند.آنها یک مهره را آنقدر نگه میدارند تا موقعیت بسیار خوبی برایش پیدا شود . آنها در این ضمینه بسیار تمرین می کنند که این خود یکی از دلایل پیشرفت دانمارک در دنیای کنونی تخته نرد است .
نگه داشتن مهره و مسیرش اغلب مانند یک بمب اثر می کند .اما اکثر بازیکن های تخته ؛ بازی خود را در حد آموزش های قرن 19 نگه میدارند !! و متظر شانس می مانند درحالیکه شانس به شما نشان نمی دهد چقدر باهوش هستید و زمانی به خود می آئید که بازی را حریفتان برده است .




position01.jpg



پوزیسیونی که در خیلی از بازی ها پیش می اید. شاید همین چند روز پیش هم برای شما پیش آمده بود. اطلاعات بازی نیز که کاملا واضح است.سیاه از دو خان سفید مشغول دفاع کردن است و سفید نیز راه را هموار نمی بیند و کیوب 4 را اهدا کرده .  این را میدانیم که دفاع از دو خان معمولا سرنوشت خوبی ندارد و دبل را معمولا رد میکنند. اما اینجا اگر سیاه موفق به کشته گرفتن شود بازی را به طور قطع خواهد برد ...نظر شما چیست؟




position02.jpg




    در مورد پوزیسیون بالا میشه یک قضاوت انجام داد. با اینکه سیاه ری دبل کرده است با این حال سفید هنوز امیدوار است که بتواند فرار کند. سیاه هنوز به موفقیتی دست پیدا نکرده که سفید از گرفتن دبل ترس داشته باشد. در موقعیت های بد تر از این هم عقیده اساتید این است که باید دبل را گرفت





position03.jpg


برای آنالیز این پوزیسیون می شود از فرمول های دنی کلیمن نیز استفاده کرد . اما پاسخ روشن این است که این پوزیسیون 3تاس - 3 تاس هستش و دبل گرفتن کار احمقانه ای است.



 

position04.jpg



همه داستان ها در انتهای بازی ختم به خیر نمیشه ... درست مانند پوزیسیون بالا . سفید حتی اگر ریاضی دان نیز باشد و ادعا کند که برنده بازی بالاست کمی غلو کرده است پس از 61   احتمال برنده شدن سیاه در نوبت بعد نیز باز بیشتر است.




position06.jpg


امممممم. دبل دادن در یک بازی تک دستی بسیار عالی است اما در یک بازی مثلا با نتیجه 5-1  کار  بی خردانه ای برای سیاه میتواند باشد

 

position07.jpg

در اینجا کاملا موضوع بر عکس است. در یک بازی تک دستی  دبل دادن از طرف سفید  چندان جالب به نظر نمی رسد و در یک بازی امتیازی که سیاه نیز 5-1 جلو است قبول کردن دبل میتواند اشتباه بزرگ باشد چرا که 40 % سفید کشته را خواهد گرفت و همه نتیجه بازی عوض خواهد شد.

soltan_nard بازدید : 639 نظرات (0)

https://rozup.ir/view/1331014/bbb1.png

 

 

این پوزیشن مربوط به یک گشایش دوم است . در تاس اول سفید 5 و 2 آورده و حرکتی که مشاهده میکنید را انجام داده . حال سیاه 4 و 1 آورده است . بنظر شما چه حرکتی صحیح است  ؟

 

 

سفید تاس اول را ریخته   52 آورده و بازی   11/13  و  8/13 را انجام داده . حالا نوبت بازی با سیاه است و 41  دارد . سوال این است که انجام دادن چه بازی ای صحیح است . برای پاسخ به موقعیت های مختلف باید همیشه به سه نکته توجه کرد :

اولین نکته ای که در چنین موقعیتی باید به آن توجه کنیم  نتیجه بازی است ! و نکته دوم وضعیت دوبل ؟ آیا داو ( دوبل ) در اختیار بازی کنی است؟

سومین نکته  تاس های احتمالی حریف در نوبت بعدی ,  به عنوان مثال انجام  حرکت دادن مهره خانه 24 با تاس 2 و بازی کردن تاس 5 از خانه 13 در گشایش اول هیچ وقت پیشنهاد نمیشود  , چون با تاس جفت 5 حریف هر  دو مهره شما را زده و دو خانه هم میگیرد و در ادامه احتمال مارس شدن شما به شدت افزایش میابد . که در اینجا بازی کن سفید این اصل را رعایت کرده و بازی   11/13 و  8/13 را انجام داده . حالا نوبت بازی با سیاه است و 41  دارد . بازی کنان مبتدی اکثرا حرکت 13/8 را انجام میدهند .

عده ای بازی بازی   9/13   , 5/6   معروف به  اسلت (slot   (

و دسته یه دیگر  بازی 9/13  و  23/24  معروف به اسپلیت ( (spilt

حال پله پله مراحلی که میبایست به آنها توجه کنیم را بررسی میکنیم .

نکته اول امتیاز بازی : فرض میکنیم بازی 5 امتیازی و 00 مساویست .

نکته دوم وضعیت داو :  فرض میکنیم دوبلی رد و بدل نشده

نکته سوم : تاس های احتمالی حریف .  برای  این مورد بایستی  به چینش مهره های حریف توجه کنیم . نیمه تخته در طرف حریف منطقه حمله حریف هستش  یعنی از خانه شماره 14 الی 1 که حریف در اون میتونه دست به حمله بزنه . حریف در این منطقه 8 مهره دارد . یکی در خانه 14  و  4 تا در خانه 17 و 3 تا در خانه 19  . ( 3 تا چون اصولا کسی خانه 6 خود را باز نمیکند ) .

سفید موفق شده بازی رو شروع کنه و 52 آورده و بازی   11/13    و   8/13 را انجام داده .  ما ابتدا باید ببینیم با تاس 41 چه بازی های رو میتونیم انجام بدیم و  در این فکر هم باشیم که حرکتهای خوب و پر انرژی سفید در تاس های بعد چه حرکنهایی هستند . مثلا کجا رو میتونه بگیره وکجاها در تیررس مهره های او هستند

سیاه با 41  میتونه یک بازی   9/13   , 5/6 slot انجام بده   

یا میتونه   بازی    9/13  و  23/24 spilt   رو انجام بده  در  دهه 70 و 80 بازی  اول در بین بازیکنان خوب تخته نرد بسیار رایج بود . یک بازی جسورانه که در آن  برج یا همون سیخ کباب رو خرد که در نوبت بعد بتوانند یک خونه بگیرند

 پس بازی کردن در خانه ی حریف و شکاندن یک مهره باعث میشه حریف طعمه خودش رو پیدا کنه و دست به حمله بزنه با تاس های زیادی مثله 64  -55 و.... یک قانون تجربی  برای گشایش دوم در تخته نرد داریم   که حریف هرطوری که بازی کرد شما مقابله به مثل کنید . اگر مایه رسانی کرد شما هم مایه رسانی کنید . اگر در خانه شما بازی کرد شما هم در خانه او بازی کنید .

نه اینکه همیشه . اگه تونستید بزنید یا خونه بگیرید فبها. در نتیجه 00 یک بازی 5 امتیازی نرم افزار گنو در کلاس آنالیز  4 پلی حرکت  اسلت یعنی 9/13   , 5/6   رو به عنوان بهترین حرکت معرفی میکنه.


https://rozup.ir/view/1331015/bbb2.jpg

 

همچنین در یک بازی مانی گیم هم نرم افزار ایکس جی  همین حرکت اسلت رو به عنوان  بهترین حرکت معرفی میکند.  دلیل این است که وقتی حریف 5 و 2 را اینگونه بازی کرده پس قصد یک بازی هجومی را دارد و در تاس بعدی از هیچ فرصتی برای حمله یا بستن خانه 7 به راحتی گذشت نخواهد کرد . پس بهترین حرکت حرکت اسلت است  . وقتی این حرکت رو انجام می دهدید . حریف برای زدن مهره شما مجبور است مهره های  خود در خانه1 شما را حرکت بدهد و دیگر قادر به بازی هجومی در زمین خودش نخواهد بود . از طرفی اگر نتواند تک شما در خانه افشار را بزند , در تاس بعدی شما  به احتمال بالا (  تاس های 1 , تاس های 3 ,  تاس 44 ,  و 6 و 2 خانه افشار خود را جفت خواهید کرد.

 

تمامی این نتایج بالا در مورد نتیجه 00  و دوبل 2 در دست حریف  و یا دست شما  , هم توسط گنو تایید شد .
نکته جالب این است که این حرکت در تمامی حالت های امتیازی 41 به سوده ما , 4بر 1 به سود حریف  , 3بر 1 به سود حریف و دوبل دست حریف و و و توسط نرم افزار  گنو بهترین حرکت انتخاب شده !

خمون طور که گفتیم چندین عامل در انتخاب بازی اسپلیت یا اسلت تاثیر گذارن که در ادامه  به آنها با ذکر مثال هایی خواهیمپرداخت .

https://rozup.ir/view/1331016/bbb3.png

 

نتیجه 3 بر 1 به نفع سفید . نوبت بازی با سیاه و تاس 4 و 1

 

https://rozup.ir/view/1331017/bbb4.jpg

 

اما در مورد نتیجه 00 وضع فرق داره

 

https://rozup.ir/view/1331018/bbb5.jpg

 

اینجاست که حرکت بهتر با توجه به نتیجه بازی متفاوت خواهد بود .به پوزیشن زیر هم نگاهی بندازید سفید تاس 6 و 5 آورده  و نتیجه 00 نوبت بازی یا سیاه است .


https://rozup.ir/view/1331019/bbb6.png

 

در چنین موقعیتی دیگر در منطقه خطر مهره های زیادی نداره که بخواد برای ما خطر  بیش از حدی ایجاد کنه . در چنین موقعیتی هم در مچ گیم و هم دار مانی گیم حرکت اسپلیت یعنی  9/13  و  23/24    برای تاس 4 و 1  بهتر خواهد بود .


https://rozup.ir/view/1331020/bbb7.jpg

 

بشخصه من خودم در بازی های اخیرم حرکت 4 1 رو  وقتی حریف به صورت تهاجمی بازی کرده به صورت اسلت بازی کردم و نتایجی که گرفتم خیلی بهتر از زمانی بوده که حرکت اسپلیت رو انتخاب میکردم


چون مبحث اسلات مطرح شد خالی از لطف نیست که به قوانین اسلات دیوید راکول در ابتدای بازی  هم اشاره ای بشه :

1- زمانی که شما در مسابقه عقب هستید و با تاس های 21   41   51 یک گشاد در خانه ی افشار قرار میدهید.

2- با تاسهای 41 و 51 و یک حرکت اسلوت در گشایش شما در مسابقه پیش هستید اما با تاس 21  اینگونه نیست .

3-یک قانون بنیادی برای مسابقه وجود دارد  اسلوت برای زمانی که عقب هستید و اسپیلت برای زمانی که جلو هستید اما اسلات نباید آنچنان ریسک زیادی داشته باشد که باعث شود شما در مسابقه عقب بیافتید. برای مثال :

 

1- زمانی که حریف در تاس اول یکی از مهره هایش را به جلو آورده . در اینجا گشاد دادن در خانه ی افشار کار خطرناکی ست و احتمالات زیادی را در اول بازی به حریف میدهید .

2-زمانی حریف موفق شده در زمین خود چند خانه بگیرد .

 

پدرام فیاضی - مجله تخته نرد شش و بش

کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع است

soltan_nard بازدید : 325 نظرات (0)

http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/360/1078878/sheshobesh/a5.jpg

 

بدون توجه به نتیجه بازی, بازی کن سیاه  تاس 2 و 1,  آورده است به نظر شما کدام حرکت صحیح است؟

 

هرچند لنگر گرفتن , مطابق گزیته یک اهیمیت زیادی دارد , اما زدن تک حریف در این پوزیشن صحیح تر است.

لنگر گرفتن در خانه 22 به سفید این شانس را میدهد تا با جفت کردن خانه 21 , پرایم 4 تایی تشکیل دهد , که در ادامه فرار را برای ما مشکل خواهد نمود. زیرا در اینصورت تنها امکان فرار با تاس 6 را خواهیم داشت , که موقعیت را برای ما بسیار خطرناک میکند , تصور کنید  مجبور شوید با یک شش , یکی از 2 مهره اسیر خود را خارج کنید ,  در آن صورت سفید به راحتی شانس زدن شما و حتی مارس کردن شما را خواهد داشت.

در نتیجه میبایست , تک حریف را بزنیم به 3 دلیل :

1- از تشکیل پرایم 4 تایی حریف جلو گیری کنیم .

2- با زدن  تک , حریف را در خالشمار عقب می اندازیم .

3- این  شانس را پیدا میکنیم  که در تاس بعدی در خانه 4 حریف ( خانه 21 ) لنگر بگیریم

توجه داشته باشید  همیشه ارزش لنگر گرفتن در خانه افشار بیشتر از خانه 4 , و به همان نسبت لنگر خانه 4 بیشتر از خانه 3 است.

 

http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/360/1078878/sheshobesh/a6.png

 

soltan_nard بازدید : 333 نظرات (0)

 

 

بدون توجه به نتیجه بازی , در هر دو موقعیت , اگر بازی کن سیاه دوبل پیشنهاد کند , آیا سفید میبایست قبول کند یا خیر؟ اگر سفید قبول کرد آیا بایستی ری دوبل کند یا نه؟

http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/360/1078878/sheshobesh/a1.jpg

 

واضح است که در تاس بعدی  با احتمال بسیار بالا سیاه خانه شماره 3 را جفت  میکند و مهره سفید اگر هم بنشیند در پشت پرایم 5 تایی , اسیر خواهد ماند, حتی اگر خیلی خوش شانس باشد و تاس 1و6 بیاورد , در ادامه به احتمال قوی کشته خواهد داد. وقتی در این موقعیت به حریف دوبل دهیم اورا تحت فشار قرار خواهیم داد تا دست را به ما واگذار کند  و شانس وقوع یک معجزه و برنده شدن سفید را کم خواهیم نمود. مشخصا سفید نباید دوبل سیاه را در این موقعیت قبول کند.


http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/360/1078878/sheshobesh/a3.png

 

 

http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/360/1078878/sheshobesh/a2.jpg

 

 

در این موقعیت , سیاه در بار 3 مهره دارد که میبایست آنها را بنشاند , همین باعث میوشد که سفید آنقدر زمان داشته باشد تا اولا تک خانه 24 را بپوشاند و علاوتا مهره های اسیرش را جهت فرار , به لبه پرایم 5 تایی سیاه ( خانه شماره 3 ) منتقل نماید.

در نتیجه در این پوزیشن  , دوبل دادن از طرف سیاه به هیچ وجه صحیح نیست . بلکه باید کمی صبر کرده و چند تاسی بازی کند , و اگر موقعیتی مناسب پیش آید  به دوبل دادن فکر کند.


http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/360/1078878/sheshobesh/a4.png

soltan_nard بازدید : 721 نظرات (1)


GABBI_V1_03_1380280790.png


GABBI_V1_03_1380280918.png

 

این پوزیشن ها یه تیپ پوزیشن هست که در اونها شما با اینکه عقب هستید و قصد دارید کشته های بیشتری ار حریف بگیرید اما به دلیل اینکه حریف مهره های زیادی خورده سعی میکنید کشته های حریف روی بار باشند و شما همه خونه ها رو ببندید حتی اگه فقط دو کشته رو بتونید روی بار ببرید باز هم وضعیت بسیار بهتر از اینه که حریف سه مهرش در یه خونه باشه و در جریان بازی باشه.

حتی بعضی از پوزیشن ها لازم میشه شما نتنها تک حریف رو نزنید بلکه اسیرتون رو جلو هم بکشید و تک جریف رو همونجا تنها بگذارید و بجای ان اجازه بازی به حریف بدید تا لنگرش رو باز کنه . مثلا با یک تاس بزرگ اسیر رو جلو بیاری و با تاس کوچیک بجای زدن مهره حریف یک خونه باز کنی.

پاسخ پوزیشن اول حرکت 7/6 7/5 هست که جناب اشراقی دلیلش رو نوشتند :

 

باپوزیشن اول بازی خیلی طبیعی همون  24/21 و 7/6 هست که بعد از زدن شمارشگر 72 به 82 میشه . آبی در شمارشگر هنوز 10 تا عقب میفته ولی با حساب یک مهر کشته و شانس نشستن تقریبا 30% میشه شاید تو محاسبات 14 تا از آبی کم کنیم میشه 68 به 72 .( 2بار نشینه و هربار هم متوسط 7تا توی پیپ جلو بیفتیم).با این حال چون آبی یک بنگر توی خونه داره در ادامه ما نمیتونیم راحت مهره بخوریم چون تاس 4 باید بازی کنیم. پس شانس برد آبی با این حرکت شاید کمی بیش از 50% بشه(البته من چک نکردم با آنالیزور اگه چک کردین شانس بردو بعد از زدن به منم بگین لطفا خیلی جالبه)

بازی دیگه ای که به ذهنم میرسه بازی 7/4 و 7/6 هست. در اینصورت حریف در تاس بعدیش به احتمال زیاد مجبور خواهد بود لنگرشو بشکنه. مهره ته خونه 24 به ما این اجازه میده نزاریم حریف فرار کنه. با 44 که مجبور میشه یه مهره از مارو بزنه و با 2 مهره عقب خیلی راحتتر ازش یه کشته میگیریم و با بستن خونه 4 و کشته های بعدی بازی میبریم. تاس 55 و 66 تنها جوکرهای سفید میتونه باشه که باز هم با مهره اضافی خونه 24 شانس زدن حداقل یک تک خواهیم داشت. ضمن اینکه سفید هیچ خونه ای نداره و در ادامه با تک گذاشتن توی خونه 4 به آبی اجازه میدیم مارو بزنه و باز با مهره های عقب بیشتر کشته بیشتری ازش بگیریم. بنابراین من توی این بازی شانس برد بیشتریو میبینم. مخصوصا اگه حریف بازیکن متوسط یا ضعیفی باشه در ادامه اشتباهات زیادی میکنه که شانس بردو از اون چیزی که آنالیزو نشون میده فراتر میبره!
.7/6و7/4

پاسخ پوزیشن دوم هم حرکت 7/1 و 8/6 هست.

 

جمع آوری : دوست عزیز بک گامون

soltan_nard بازدید : 865 نظرات (0)

شاید فکر کنیم که با خوندن مقالات ی که از گنو در شش و بش منتشر شده بود و با سوال و جواب از دوستان الان دیگه مسلط هستیم به این نرم افزار . ولی اینطور نیست . همیشه نکاتی هست که باید بهش خوب توجه بشه .
اجازه بدید با یک مثال این قضیه رو براتون روشن کنم . اصولا گنو به طور پیش فرض چند حرکتی رو که درست میدونه در سطح 2 پلی آنالیز میکنه و به بعضی حرکات که اهمیت کمتری براشون قائل هست رو با 0 پلی . شاید برای بعضی پوزیشن های معمولی همون 2 پلی یا حتی 4 پلی برای چند حرکت اول کفایت کنه . ولی وقتی کار به پوزیشن های سخت و مشکوک میرسه نباید به همین کفایت کنید .

http://static.cloob.com//public/user_data/album_photo/3513/10538595-b.jpg


در این پوزیشن که میبینید بازی 11 امتیازیست . سیاه و سفید هر دو 8 هستند و دوبل 2 در دست سیاه است . سیاه 66 آورده بهترین حرکت چیست؟
اگر با گنو این موقعیت رو آنالیز کنید لیستی بلند بالا از حرکات رو بهتون میده و اگر دقت نکنید شما جواب غلط رو درست فرض خواهید کرد .
به عنوان مثال بهترین حرکت برای این موقعیت در انالیز پیشفرض گنو نتنها بین10 حرکت اول پیشنهادی نیست بلکه تا جایگاه 22 عقب رفته !!! اینجاست که اگه با این نرم افزار دزست کار نکنید جواب درست رو از دست خواهید داد .
در پوزیشن های سخت و سنگین شما نباید به جواب های بالایی گنو اکتفا کنید ! بلکه باید حتی تا 30 جواب اول رو مد نظر داشته باشید و از همشون 4 پلی بگیرید ! 
در این پ=وزیشن خاص اگر این کارو کنید میبینید که حرکتی که گنو در ابتدا 22 ومین حرکت دسته بندی بود کرده بود به طور ناباورانه به بهترین حرکت برای این پوزیشن تبدیل میشه !
توجه داشته باشید همونطور که در کار ها باید صبر داشته باشیم تا نتیجه بگیریم در آنالیز ها و محاسبات هم اگر میخوایم نتیجه درست بگیریم باید صبر داشته باشیم و با حوصله این کار رو انجام بدیم .

کد این پوزیشن :


 
Position ID: CgAEgG0DoYIFAA
Match ID: UQl7AYAAQAAE


نوسنده : پدرام فیاضی
با تشکر از کامیار عزیز برای معرفی این پوزیشن خاص

soltan_nard بازدید : 2027 نظرات (0)

در این گفتار میخواهیم با شیوه بازی نگاری کردن آشنا شویم , اگر با نرم افزارهای نرد کار کرده باشید , دیده اید که هر بازی که انجام مگیرد با کمک نمادها و شماره ها به شیوه ای ویژه نگاشته میشود . آموختن این روش از آن جهت که در تمامی متون تخته , از آن برای نمایش تاس ها و حرکات استفاده میگردد بسیار اهمیت دارد. در این نشریه نیز از همین روش برای نگاشت حرکات استفاده خواهد شد.

شماره گذاری خانه ها : همانگونه که میدانیم در تخته نرد 24 خانه داریم , این خانه ها هر یک با شماره ای شناخته میشوند . بدین گونه که دورترین خانه را خانه 24 میخوانیم و واپسین خانه را خانه یک میخوانیم , مسیر حرکت مهره ها از خانه 24 آغاز گردیده و سپس 23 و 22 و ... و 2 و 1 پیگیری میشود . برخی از خانه ها را نردبازها با نامی دیگر میخوانند . برای نمونه خانه شماره 5 را افشار یا خانه طلایی و خانه 20 را افشار حریف مینامیم . به خانه شماره 13 خانه میانی نیز میگوییم , خانه شماره 7 را خانه بار ( یا در خانه ) مینامیم .

 

بقیه مقاله در ادامه مطلب

soltan_nard بازدید : 755 نظرات (0)

 

White - Pips 77. Match Score 3/7
kbzzg4mwpfzshenjeo7nyct1gbgrntkrqo3gqsk8efyowumbqttsoenjeo7nya4bp3uwntnbefnwnokbbe
Black - Pips 80. Match Score 2/7

پوزیشن شماره 29 بازی 7 امتیازی  نتیجه 3 بر 2 به نفع سفید . نوبت تاس ریختن با سفید آیا دوبل دهد؟ اگر داد سیاه قبول کند؟ 

 

جهت مشاهده آنالیز و پاسخ های کاربران به ادامه مطلب مراجعه نمایید

soltan_nard بازدید : 493 نظرات (0)

White - Pips 45. Match Score 2/5
kbzzg4mwpfzshenjeo7nyc3zqpnwrokdgjtfn1npefyowumbqttsoenjeo7nyiktpiuwno4befbwnokbbe
Black - Pips 115. Match Score 1/5
Black on roll. Cube action?


پوزیشن شماره 28 بازی 5 امتیازی  نتیجه 2 بر 1 به نفع سفید .مکعب دوبل در دست سیاه است ( 2) نوبت تاس ریختن با سیاه آیا دوبل دهد؟ آیا دوبل ندهد و سعی کند مهره خانه 12 را زده و شش در کند و با گرفتن تک های بیشتر حریف را مارس کند؟ چرا؟

 

جهت مشاهده آنالیز و پاسخ های کاربران به ادامه مطلب مراجعه نمایید

تعداد صفحات : 3

درباره ما
مجله تخته نرد شش و بش هر ماه به صورت پی دی اف در یک شماره منتشر میگردد . هدف ما آشنا نمودن شما نردبازان عزیز با متد ها و روش های روز دنیا در این بازیست . مطمئن باشید با یک بار خواندن این مجله مشترک ما خواهید شد . توجه داشته باشید برای دسترسی به تمامی مطالب میبایست عضو شوید. همچین این امکان را برایتان فراهم آورده ایم تا پس از ورود به پنل کاربری بتوانید برای شش و بش مطلب ارسال نمایید . مطالب ارسالی شما پس از بررسی با نام شما در این وبسایت درج خواهد شد . برای مشاهده مناسب وب سایت از مرورگر فایر فاکس استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 364
  • کل نظرات : 141
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2602
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 99
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 520
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 11,248
  • بازدید سال : 90,130
  • بازدید کلی : 1,122,219
  • کدهای اختصاصی