اینکه بتوانیم احتمال نشستن مهره خورد شده خودمان یا حریف را به سرعت محاسبه کنیم , در یک بازی اهمیت بسیار بالایی دارد و میتواند در تصمیم گیری های ما برای حرکت انتخابی و در نتیجه بردن یا باختن ما بسیار تاثیر گذار باشد . در این مبحث به نحوه محاسبه این موضوع با ذکر مثالی از کاربرد آن خواهیم پرداخت.
همانطور که میدانید 36 حالت ممکن تاس وجود دارد برای محاسبه احتمالات میتونید از سری اعداد زیر استفاده کنید :
36 = 1 + 3 + 5 + 7 + 9 + 11
اگر یک خانه خالی برای نشستن دارید 11 حالت از 36 حالت تاس باعث نشتن شما میشود تقریبا 30 درصد .
اگر 2 خانه خالی برای نشستن دارید جمع دو عدد اول میشود 20 = 9 + 11 یعنی در 20 حالت از 36 حالت تاس احتمال نشتن دارید .
و اگر سه خانه خالی بود جمع سه عدد اول احتمال نشستن رو معین می کند یعنی 7 + 9 + 11=27 , یعنی در 27 حالت از 36 حالت احتمال نشتن دارید که درصد بالایست . و الی آخر .